סוגי הליכי גישור

 
   
גישור בגירושין / משפחה:
  • דיסקרטיות מוחלטת.  ההליך נשאר בחדר הגישור ואינו פומבי.
  • זמין לכל אחד ובכל זמן לעומת המערכת המשפטית בה אין שליטה על לוח-הזמנים. הליך הגישור יכול להתחיל באופן מיידי!
  • ניתנת האפשרות לצדדים לבטא ולהסביר את עצמם ללא הגבלה
  • ניתן לסיים את ההליך במינימום זמן ובמינימום הוצאות
  • הליך קצר ויעיל ומנטרל יריבויות
  • פגיעה מינימאלית בילדים
  • ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים – דבר שאינו ניתן לביצוע בבית משפט
  • יצירת הסכמה המבוססת על שיתוף פעולה בו הצדדים מכתיבים בעצמם את תנאי ההסכם WIN- WIN SITUATION) ולא ע"י שופט
  • איפשור דו-קיום של מערכת יחסים נאותה לאחר סיום הסכסוך
  • כל הסדר שמושג בהסכמה מקבל תוקף משפטי עפ"י החוק
גישור בעסקים:
  • פניית ארגון להליך גישור מאפשרת את המשך הפעילות המסחרית השוטפת וחשוב לא פחות, מחזקת את תדמית הארגון בכך שמראה כי הוא תומך ביחס הוגן כלפי הסובבים אותו לרבות מתחריו, ספקיו לקוחותיו.
  • בתהליך הגישור נוצרת מעורבות שמביאה לבניית תשתית למערכת יחסים תקינה וממושכת.
  • מאחר שבגישור קיים שיתוף פעולה גם בכתיבת תנאי ההסכם – הפתרון יהיה, בוודאות, לשביעות רצון הצדדים – השותפים יוצאים מההליך בתחושת win-win  זאת לעומת הליך משפטי בו מאבדים זמן, כסף, מוניטין ואת האפשרות לקיים מערכת יחסים עתידית.
  • עלויות ההליך נמוכות לאין שיעור מהליך משפטי. העלויות בנויות אך ורק מעלות המגשר המחושבת לפי שעת עבודה ומכתיבת ההסדר להגשה לשופט לחתימה.
  • הצדדים חווים שביעות רצון עם מוכנות  ותשתית להמשך מערכת יחסים תקינה (היו מקרים בהם מערכת היחסים העסקית התהדקה והתרחבה).
חינוך ובתי ספר:

"הדואג לשנה זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך נפשות"
ילדים, כמו המבוגרים, מרבים להיתקל בחיי היום יום בקונפליקטים וסכסוכים רבים. רוב הילדים / נוער אינם יודעים כיצד להתמודד עם מצבים אלו וכיצד לפתור אותם. לכן קונפליקטים אילו מובילים לשימוש באלימות לשם פתרון הקונפליקט. בנוסף לכך כל קונפליקט משפיע רבות על היל / נער. הגיעות הנפשיות כגון: דימוי עצמי נמוך, מתח שמלווה אותו לאורך זמן, הערכה עצמית נמוכה - כל אלה מובילים לירידה בלימודים ובתיסכול מצטבר. מצב כזה שלא נפתר ומתמשך לאורך זמן מביא להתפחות לאדם מבוגר שהינו חסר מיומנויות בסיסיות לפתרון קונפליקטים

חשוב להקנות לילדים / נוער מיומנויות בסיסיות להתמודד עם קונפליקטים - דבר שיכול להשפיע לטובה לאין שיעור על חייו ועל חיי הסובבים אותו !  

הכשרות בבתי ספר שאנו מציעים כוללת בין השאר:

1.      כלים לניהול קונפליקטים לתלמיד ולמורה
2.      מיומנויות שיח דיאלוגי מורה מול תלמיד ו/או הורה
3.      הכרת כלי הגישור והשימוש בהם 
4.      פתרון סכסוכים במסגרת בית הספר באמצעות כלי הגישור
5.      הנחלת כלים שישמשו את התלמידים לאורך זמן ויעצימו אותם


תוצאות עתידיות צפויות
  • יפחת המתח בין המורים והתלמידים
  • רמת ההקשבה לזולת - תעלה
  • במצבי קונפליקט התלמידים יעדיפו לנקוט  בדרכים של משא ומתן במקום איומים ואלימות
  • תעלה רמת לקיחת האחריות
  • תעלה רמת היכולת של התלמידים והמורים לקיים דיאלוג על בסיס כבוד הדדי והקשבה
  • צפוי שיפור משמעותי באקלים בית הספר.
 
אנו, באיליס - האגודה הישראלית לגישור ויישוב סכסוכים,
מדרבנים אתכם לא לוותר ולפנות לדרך הגישור!

1-800-801-201
 
 
ראשי   |   צור קשר   |   מפת אתר   |   אנחנו בפייסבוק
 
 
 
       
    כל הזכויות שמורות לאיליס - האגודה הישראלית לגישור ויישוב סכסוכים בע"מ 



 
בניית אתרים - ג'ינט פיתוח